Google Mijn Bedrijf: 5 tips voor optimalisatie

Vijf redenen om je Google Mijn Bedrijf vermelding op te frissen

Google Maps, dat is toch de gratis navigatie van Google? Helemaal waar! Duizenden mensen gebruiken dagelijks deze navigatie-app van Google. En daar kun je als bedrijf je voordeel mee doen! Met een Google Mijn Bedrijf vermelding zet je bedrijf letterlijk op de kaart. Deze vijf tips helpen je om de juiste informatie zichtbaar te maken.

1. Een goede eerste indruk

Ook voor een winkel is een goede eerste indruk belangrijk. Google Maps biedt je een ideale kans om een perfecte eerste indruk te maken op iedereen die op je bedrijfsnaam of producten zoekt. Zorg voor een mooie foto van je bedrijf, liefst van buiten en van binnen. Vul de gegevens aan, zodat je openingstijden kloppen en je website zichtbaar is. Tip: denk ook aan de openingstijden tijdens feestdagen, dan is het extra belangrijk dat de juiste openingstijden zijn ingevuld.

2. Ervaringen van je klanten

Vraag je klanten om een review via Google Mijn Bedrijf achter te laten. Je zult zien dat mensen ook vanzelf een review achterlaten. Google vraagt namelijk aan bezoekers van jouw locatie hun ervaringen te delen. Krijg je een negatieve review? Reageer daar ook op! Met een professionele reactie laat je zien dat je je klanten serieus neemt. Een onterechte negatieve review of een spookreview meld je bij Google. Vaak wordt de review dan verwijderd.

3. Gebruik je vermelding in Google Ads

Je Google Mijn Bedrijf vermelding kun je gebruiken als locatie-extensie in je Google Ads campagnes. Op die manier zien potentiële klanten direct je adres en kunnen ze doorklikken naar Google Maps. Ook kun je adverteren in Google Maps. Test vooral of dit voor jouw winkel goed werkt.

4. Meten van bezoekers in je winkel

Als grote retailer kun je via Google winkelbezoeken meten. Als je meerdere locaties hebt, en maandelijks duizenden advertentieklikken via Google Ads krijgt, kun je in aanmerking komen voor het meten van winkelbezoeken. Google bekijkt dan of bezoekers aan je winkel een advertentie van Google hebben gezien of erop hebben geklikt. Deze winkelbezoeken vind je terug in je statistieken, en geven je meer inzicht in de effecten van je advertentiecampagnes.

5. Check regelmatig je bedrijfsvermelding

Iedereen kan nieuwe informatie voorstellen in een Google Mijn Bedrijf vermelding. Dit kan positief zijn, zoals een correctie van je openingstijden, maar het kan ook anders uitpakken. Er kan bijvoorbeeld een verkeerd telefoonnummer worden toegevoegd, of één van je vestigingen kan als gesloten worden gemarkeerd.

Voor een aantal wijzigingen wordt je goedkeuring gevraagd, maar dat geldt niet voor alle veranderingen. Controleer dus regelmatig je Google Maps vermelding om te zien of er nog voorgestelde wijzigingen zijn. Doe je dit niet, dan zal Google na enige tijd de wijzigingen toepassen op je vermelding. Check het dus regelmatig!

Wil je nooit meer een nieuwe blog missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief (max 1x per maand).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *