Je webwinkel verbeteren in 15 minuten

Het werk aan een webwinkel is nooit af. Pakketten verzenden, producten online zetten, klantvragen beantwoorden, social media, inkoop van producten; je werkdag als webwinkelier is snel gevuld. In deze blog vind je vijf tips om je webwinkel structureel te verbeteren als je slechts een kwartiertje tijd over hebt.

Los dode links op

Met een tool als Screaming Frog ontdek je binnen een paar minuten of je webwinkel doodlopende links bevat. Door het aanpassen van deze links los je direct vervelende foutmeldingen op.

Doe vandaag iets extra’s voor je klanten

Voeg een cadeautje toe aan elk pakket, schrijf een leuk briefje, geef iets gratis weg aan je nieuwsbrief abonnees. Gewoon om het geven van waardering leuk is. Daar word jij blij van, en je klanten waarschijnlijk ook!

Handel vragen van klanten online af

E-mails of berichten schrijven voor je klanten kosten je veel tijd. Mijn ervaring is dat 80% van de vragen dezelfde vragen zijn. Neem de drie meest gestelde vragen, schrijf duidelijke antwoorden en publiceer dit op een klantenservice pagina op je website. Is dat een te grote klus voor dit moment? Maak dan een aantal voorbeeldberichten/templates aan in je e-mailprogramma of een document, zodat je deze templates kunt gebruiken bij het beantwoorden van de vragen.

Perfectioneer je meest bekeken producten

Check in Google Analytics welk product het meest wordt bekeken. Wordt dit product ook het beste verkocht? Kijk of je het product nog iets beter in de spotlights kunt zetten. Is de productbeschrijving volledig, duidelijk en aansprekend? Zijn alle productkenmerken goed ingevuld? Zijn er duidelijke productafbeeldingen? Kun je het product gemakkelijk vinden in je webwinkel?

Bied een alternatief als je product is uitverkocht

Jammer hoor, dat ene populaire product is uit het assortiment verdwenen. Er komen nog steeds bezoekers via zoekresultaten en linkjes naar deze productpagina. Benut dit door te verwijzen naar andere, vergelijkbare producten.

Laat je bedrijf zien

Laat letterlijk je bedrijf zien. Voor webshops is het enorm belangrijk om te bewijzen dat je te vertrouwen bent. Het helpt hierbij enorm als je de mensen achter de webshop laat zien. Laat een professionele foto maken van jezelf, je team of je werkplek. Voeg een duidelijke contactpagina toe met je adres en een telefoonnummer.

Wil je nooit meer een nieuwe blog missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief (max 1x per maand).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *