5x het laatste nieuws over marktplaatsen

Het verkopen via marktplaatsen als Amazon en bol.com ontwikkelt zich nog volop. Je hebt er een dagtaak aan om op de hoogte te blijven. Daarom maak ik een selectie van de laatste interessantste nieuwsberichten voor je.

1. Het effect van levertijd op je verkoopcijfers

Bol.com heeft in april de resultaten van een onderzoek naar de effecten van levertijd op verkopen via bol.com gepubliceerd. Uit dit onderzoek blijkt dat een snelle levertijd tot meer verkopen leidt. Ook vergroot het je kansen om als verkoper in het verkoopblok te komen. Goed om te beseffen: 40% van de klanten bezoekt bol.com na 17.00 uur. Als jij tot 17.00 uur de volgende werkdag kan leveren, dan ziet 40% van de bezoekers een levertijd van 2 werkdagen. Lees er alles over in de interessante whitepaper Razendsnel verkopen.

2. prime and punishment: Dirty Dealing in the 175 billion Amazon Marketplace

In The Verge verscheen een tijdje geleden een uitgebreid artikel over de schaduwzijde van het verkopen via Amazon. Er worden een aantal praktijkvoorbeelden aangehaald waarbij het flink misgaat op het verkopersplatform. Kort samengevat: “Many sellers come to Amazon looking for a new distribution channel for their retail business or a way to jump-start their company, but they find that Amazon has become their advertising firm and their storefront, their warehouse and their shipper. For some, it’s their bank and the intermediary that collects their sales taxes. It makes the rules and enforces them. “ Een gewaarschuwd mens telt voor twee, lees het artikel op The Verge.

3. Van China Naar Amazon via je Zolderkamer

Vorig jaar hebben 1 miljoen nieuwe verkopers zich aangemeld bij Amazon, waarvan 6.000 verkopers uit Nederland. Naast bestaande (web)winkels zijn er bedrijven die zich alleen richten op verkoop via Amazon en/of andere marktplaatsen. In dit artikel lichten ervaren Amazon verkopers toe hoe je producten in China inkoop en verkoopt via Amazon. Ze schetsen een realistisch beeld, waar er zeker nog volop kansen zijn, maar je ook goed moet weten waar je aan begint. Lees er meer over in het nieuwsbericht van NRC.

4. The 12 Reasons Your Amazon Listing Has a Missing Buy Box

De Buy Box op Amazon; de magische plek op de productpagina’s van Amazon. Het kan je verkopen via Amazon maken of breken. Dit artikel maakt het een stuk minder magisch. Het licht toe op basis van welke factoren de winnaar van de Buy Box wordt. Raak je je plek in de Buy Box kwijt, gebruik dan het artikel op te bepalen hoe je de felbegeerde Buy Box terug krijgt. Artikel: The 12 Reasons Your Amazon Listing Has a Missing Buy Box—and How to Get It Back

5. Amazon Sponsored Products New Product Targeting Features [Update]

Heb je eerder al eens Amazon Sponsored Products ingezet? Recent zijn er een aantal wijzigingen geweest, met name in de targeting van Amazon Sponsored Ads. Lees in het artikel Amazon Sponsored Products New Product Targeting Features wat er exact is veranderd.

Regelmatig schrijf ik nieuwe blogs over online marketing. Wil je niets missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Foto: perzonseo on Foter.com / CC BY

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *