Google Ads Editor

5 redenen waarom je de Google Ads Editor moet gebruiken

Google Ads Editor is een gratis programma waarmee je je Google Ads campagnes kunt beheren en wijzigen. Na de installatie download je je accounts, breng je offline wijzigingen aan en upload je je wijzigingen naar Google Ads. Waarom raad ik de Google Ads Editor aan voor elke online marketeer en ondernemer? Je leest mijn vijf redenen in deze blog!

1. Bespaar tijd

De belangrijkste reden: het werken met de Google Ads Editor bespaart tijd. Je kunt in de editor sneller verschillende wijzigingen doorvoeren. Je kunt werken met selecties, zoeken en vervangen, knippen en plakken. Het importeren en exporteren van data uit je campagnes is ook via de online interface mogelijk, maar het werkt effectiever via de editor. Ook het werken met gedeelde lijsten voor extensies werkt prettig en scheelt tijd.

2. Behoud het overzicht

De Google Ads Editor staat niet bekend om zijn verfijnde design. Met de laatste update is het uiterlijk behoorlijk opgefrist, maar de editor moet het niet hebben van grafische uitspattingen. Heel fijn, want daardoor heb je alle aandacht voor de informatie in je accounts. Je kunt via de editor goed zien hoe je accounts in elkaar zitten. Ook zie je in één scherm meer informatie dan in de online varianten. Kortom: voor een goed overzicht van je accounts gebruik je de Google Ads Editor.

3. Vooraf controleren van wijzigingen

Als je in één keer grote aantallen zoekwoorden toevoegt, kan het uploaden uren duren. Zonde als je daarna ontdekt dat er een fout in je zoekwoorden zit, waardoor Google de zoekwoorden afkeurt. Via de Google Ads Editor kun je vooraf zien of je zoekwoorden in orde zijn. Als Google Ads Editor problemen tegenkomt waardoor wijzigingen niet worden doorgevoerd, dan zie je een waarschuwing in de editor. Je checkt dit met de functie “Wijzigingen controleren”.

4. Dubbele zoekwoorden ontdekken

Elk zoekwoord wil je maar op één plek in je campagnes terugvinden. Op die manier heb je altijd een goed inzicht in de resultaten van je zoekwoorden. Door wijzigingen in je campagnes kan dit soms misgaan. Google Ads Editor biedt een hulpprogramma voor het vinden en bewerken van dubbele zoekwoorden, waardoor je dit probleem gemakkelijk kunt oplossen. Je vindt het hulpprogramma via Tools -> Dubbele zoekwoorden zoeken.

5. Dezelfde wijzigingen doorvoeren voor meerdere accounts

Als je een groot aantal producten in je webshop hebt, gebruik je vaak meerdere Google Ads accounts. Eerder kon je in de Google Ads Editor maar één account tegelijkertijd bewerken, maar dat is nu verleden tijd. Vanuit één venster kun je nu twee of meer Google Ads accounts op hetzelfde moment wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld dezelfde zoekwoorden toevoegen aan verschillende accounts of de campagne-instellingen voor alle campagnes aanpassen. Dit is met name handig als je bijna identieke campagnes hebt voor meerdere locaties bijvoorbeeld.

Overtuigd? Download de Google Ads Editor dan hier.

Wil je nooit meer een nieuwe blog missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *